نقش فعالیتهای خواندن در خانه در پیش بینی "راهبردهای فراشناختی و شناختی" .. :: wpstuffs

wpstuffs

wpstuffs

wpstuffs

کلمات کلیدی

.

پاورپوینت نیازها و گرایش های روان رنجور کارن هورنای.

نقاط ضعف

نقش و وظایف مهندس ناظر بر اساس شرایط عمومی پیمان

رزومه‌های سرنوشت‌ساز: ابزاری برای شغل مناسب

دانلود مبانی نظری و پیشینه شهر دوستدار زن

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی

دانلود پاورپوینت رژیم غذایی طبیعی و درمانی

دانلود پاورپوینت کتاب آناتومی انسانی تالیف دکتر علی اصغر رواسی

پاورپوینت تحول دیجیتال در صنعت سلامت و آینده امیدبخش برای زندگی سالم

ارزیابی مفاهیم و محتوای فمینیستی در سینمای زنان فیلمساز ایرانی.

راهنمای فارسی اینورتر میکرومستر 440 + درایو Micro master 440 .

دانلود فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بررسی عوامل موثر

پاورپوینت شناخت و بررسی گره چینی چوبی در بناهای تاریخی گرگان .

اتوکد سوله صنعتی با دهانه 16.20 به ارتفاع 5 تا 6.75 متر اجرا شده

دانلود 4 تا از بهترین جزوه های PDF آموزش برنامه نویسی پایتون .

نقدینگی و پایداری سود در شرکت های پذیرفته شده در بازار

جواب تمرینات کتاب 2 American English File Workbook .

دانلود پاورپوینت نظریه رشد شناختی پیاژه

پاورپوینت شمع کوبی و انواع روش های آن

پلان فونداسیون

پلان تیر ریزی طبقات

جزئیات تمامی تیرها و ستونها

پاورپوینت خستگی تصمیم گیری چیست

پاورپوینت اختلال اضطراب جدایی

تحقیق بررسی اشتباه در مقدار مبیع در حقوق مدنی و حقوق ثبت

پیداکردن دامنه با دامین اتوریتی بالا بدون نرم افزار.

مجموعه ای از گیاهان

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

1975)

پیوندهای روزانه
نقش فعالیت های خواندن در خانه در پیش بینی راهبردهای فراشناختی و شناختی خواندن و درک مطلب دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی
دسته بندی عمومی
فرمت فایل docx
حجم فایل 331 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 124
نقش فعالیتهای خواندن در خانه در پیش بینی

فروشنده فایل

کد کاربری 3
 
 

چکیده:

مهارت خواندن پایه یادگیری همه موضوعات درسی و غیردرسی است؛ راهبردهای شناختی و فراشناختی از مهمترین راهبردهای یادگیری است، فرد در حین خواندن و درک مطلب آن را به کار می گیرد. از دیگر سو، عوامل بسیاری بر توسعه مهارت های خواندن و درک مطلب دانش اموزان تاثیرگذار است. خواندن در خانه، خواندن با والدین، ارزش گذاری والدین برای سواد، کیفیت محیط خانه و حمایت کننده بودن محیط خانه رابطه مثبتی با ظهور توانایی سواد کودکان دارد.از این رو مطالعه حاضر با هدف تبیین نقش فعالیتهای خواندن در خانه در پیشبینی راهبردهای فرا شناختی و شناختی خواندن دانش اموزان مقطع چهارم ابتدایی شهر یزد انجام گرفت.

روش تحقیق از نظر ماهیت، مقطعی-کاربردی و از نظر اجرا نیز پیمایش بود. دانش آموزان دختر مقطع چهارم ابتدایی شهر یزد جامعه آماری ما را تشکیل دادند، که تعداد 100 دانش آموز به عنوان حجم نمونه با شیوه نمونه گیری خوشه ای مورد آزمون قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه بود، شامل: مقیاس زمینه یابی یادگیری خواندن (پرلز،2006)،راهبردهاییادگیری (شناختیوفراشناختی) و درک مطلب کرمی(1380). داده­های به دست آمده با استفاده از نرم افزار آماری spssورژن 20مورد پردازش و تحلیل قرار گرفت.

یافته ها نشان داد که: میزان راهبردهای شناختی دانش آموزان بیش از راهبردهای فراشناختی است(05/0>p)؛ و همچنین، فعالیت های خواندن در خانه پیش بینی کننده مثبت تغییرات راهبردهای شناختی و فراشناختی خواندن دانش اموزان می باشد(001/0>p)، و بر آن تاثیرگذار بوده است.8/39 درصد از واریانس متغیر راهبردهای شناختی خواندن و 2/45 درصد از واریانس متغیر راهبردهای فراشناختی خواندن توسط فعالیت های خواندن در خانه پیش بینی می شود. همچنین، 1/49 درصد از واریانس متغیر درک مطلب نیزتوسط فعالیت­های خواندن درخانه پیش­بینی می­شود.بنابراین، فعالیت­های خواندن در خانه، صرف وقت برای خواندن، ارزش گذاری برای مطالعه و درگیری والدین و نظارت بر رفتارهای خواندن فرزندان می تواند منجر به تقویت راهبردهای شناختی و فراشناختی خواندن و ادراک مطلب دانش آموزان گردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی